LulzSec comes back to hack The Sun web site

    Date19 Jul 2011
    Posted ByDave Wreski
    After having stated at the end of June its intention to disband, the hacker group LulzSec has claimed responsibility for hacking the web site of The Sun newspaper, owned by News International. Visitors to the site late on 18 July were redirected to a fake page carrying a news story stating that Rupert Murdoch's body had been discovered after he had apparently committed suicide. According to a report in The Guardian newspaper, the hackers managed to change the code on The Sun site for the breaking news banner so that a banner refresh took the reader to the fake page, at This site is hosted on a "retired" News International server and is mainly used for minor stories. After News International became aware of the hack, and tried to regain control, the hackers then redirected The Sun's homepage to the LulzSec Twitter account, where the address of was given, together with the claim that this was only the beginning. The Sun web site was quickly taken offline for a few hours, as was that of The Times, as a precautionary measure.
    You are not authorised to post comments.

    LinuxSecurity Poll

    Do you reuse passwords across multiple accounts?

    No answer selected. Please try again.
    Please select either existing option or enter your own, however not both.
    Please select minimum 0 answer(s) and maximum 2 answer(s).

    We use cookies to provide and improve our services. By using our site, you consent to our Cookie Policy.